• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hade ni löst min situation?

Hampus01

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Dessutom var bilskatten listad på 3000 , det är ju bara en gång per år så den kan ju inte vara med nästa månad heller . Det ger ytterligare 3000 till godo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Ah, så @DiscoKjell har letat sig fram från stenen och muckar lite gräl i dom senaste veckornas avslutade trådar, mysigt.. :tummen:
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Innan jag började samla på mig lån. Hade jag räkningar på 12000 i månaden, mat 6000, bränsle 1000
alltså total 19000 på fasta utgifter och 10 000 till övrigt
Jag hänger inte med... Fram till för en tid sedan (ett halvår?) hade du 10K över varje månad till övrigt. Vad är övrigt när allt är betalt om det inte är de saker du köpt till trädgården som barnens kompisar har? Du kunde ju enkelt betalat sakerna med överskottet. Det är inte så att det finns saker du inte redovisat här som det går massor av pengar till? Kanske där du borde spara i så fall.
Själv hade jag aldrig lyckats göra av med 10K i månaden på Övrigt när allt annat är betalt.
Vill inte vara dryg, men jag tycker det verkar lurigt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Om du inte vill ta ett samlingslån och nolla alla skulder utan vill klara av det utan samlingslån så bör du lägga ett strategi som är hållbart i längden.
Alltså du behöver dela upp de fakturor du har om det går istället för att betala så stora summor åt gången. Och koncentrera dig på ett lån i taget och betala på det tills det är klart och sen gå till nästa s k snöbollsmetoden. Klarna köpen måste du inse att du inte kan betala rakt av, då belastar du din ekonomi och kan inte komma i balans. Dela upp Klarna köpen på 6 månader. Försök sen minimera inköp med Klarna kortet. Klarna kortet är bra när det är kris men blir det kris varje månad så är snaran runt halsen snart ett faktum, vet det av egen erfarenhet. Så eftersom du frågar om tips så är mina tips att du antingen tar ett samlingslån eller betalar så lite som möjligt på dina befintliga lån och fokuserar på att få bort det minsta först och sen nästa o s v.
Att som nu betala så stora belopp och sen bli utan pengar och leva på Klarna kortet tilsl du får en ny lön som ändå kommer försvinna lika snabbt som den kom är inte hållbart.
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
1 månad har gått och nu när räkningar är betalda har jag gått från total skuld 47200 till 4200

har dock bara 2000 kvar på kontot, som ska räcka några veckor till mat och bränsle så lär bli lite klarna köp tyvärr.
Har börjat på extra jobbet så när den lönen kommer tror jag att jag kommer ligga väldigt bra till
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag hänger inte med... Fram till för en tid sedan (ett halvår?) hade du 10K över varje månad till övrigt. Vad är övrigt när allt är betalt om det inte är de saker du köpt till trädgården som barnens kompisar har? Du kunde ju enkelt betalat sakerna med överskottet. Det är inte så att det finns saker du inte redovisat här som det går massor av pengar till? Kanske där du borde spara i så fall.
Själv hade jag aldrig lyckats göra av med 10K i månaden på Övrigt när allt annat är betalt.
Vill inte vara dryg, men jag tycker det verkar lurigt.
Sparade pengar och använde pengarna till att köpa bil, och resten lån.. därför pengarna är slut och sen fortsatte jag handla utan pengar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp